2010. november 25., csütörtök

A döntés rajtunk áll...

Hosszú esemény dús nap után, úgy éjfél előtt tiz perccel van időm leülni és veletek is ezekből valamit megosztani. Rájöttem arra, hogy ahhoz hogy valamit megcsinálj odaszántság kell, és akkor működik a dolog. Valahogy úgy tapasztalom, hogy a blog irással is igy van ez.
Egy kicsit fárasztó volt ez a mai nap, délig egyetemen, ahol úgy kellett körmölni kurzusokon ahhoz, hogy a tanárral birjad tartani a lépést (én meg valahogy úgy vagyok, hogy szeretem szóról szóra leirni amit a tanár mond, és valahogy ez eddig mindig sikerült). Miután haza jöttem ebédet készitettem, egy barátnőmmel együtt ebédeltünk, közbe a testvérem is a sogornőmmel meglepett névnapom alklamával, azután pedig a hétvégi nagytakaritást csináltam meg. És akkor most térjek a lényegre. Már nagyon vártam ezt a mai ifjúsági alkalmat, mivel vita estet szerveztünk, a téma pedig az volt, hogy "Létezik-e Isten?" tudományos, filozófiai és bibliai alapon érveltünk, pro és kontra csoport. Örültem annak, hogy még hat barátom eljött velem, ezek közt volt olyan is aki nem hiszi Isten létezését, én hiszem, hogy ezen az estén megtudhatta, hogy létezik vagy kaphatott legalábbis izelitőt belőle. Én kontra csoportban voltam, de őszintén nagyon nehéz volt "ateistának" lenni, miután annyi mindent megtapasztaltam Istenből. De rájöttem, hogy ahhoz is hit kell, hogy eltud fogadni Isten létezését, és hinni is nem annyira egyértelműen lehet. A hit Isten ajándéka és én hiszem, hogy bárki aki kéri tőle Ő annak adja. A csoport vezetőnk nagyon jól állta a sarat, annak ellenére, hogy keresztyén, aki nem ismerte mind ateistának gondolta. A végén pedig nagyon tetszett amit mondott, hogy Ő Isten létezését az önzetlen, önfeláldozó, érdek nélküli szeretetben látja. És vannak emberek akik igy szeretnek, habár kevesen is, de vannak. Ő is találkozott ilyenekkel és ebben egyszerűen csak Istent látja. Engem is Isten az utóbbi időben nagyon sokat tanitott szeretni. Amit irtam is valakinek egy levelembe, Isten szeret engem és szereti a másik embert is, és ez az isteni szeretet az ami összeköt bennünket. Én akarok ilyen önzetlenül és önfeláldozóan szeretni minden embert, ahogy Isten is szeretett engem, és még az életét is ideadta értem. Akarok ennek a tökéletes Szeretetnek a csatornája lenni. Ami érdekes volt az még az, hogy Isten kijelenti magát a Bibliában, de a Bibliának egyik lapján se probálja bizonyitani a létezését. Bármilyen fizikai, filozófiai vagy tudományos érvvel lehet mellette vagy ellene érvelni. Szerintem csak azt ami létezik lehet tagadni, mert a nem létezőről egyszerűen nem is beszélünk. Érdekes ezeken a dolgokon gondolkozni. Én örülök annak, hogy hittel elfogadtam azt, hogy Ő létezik, Ő pedig ezt naponta bizonyitotta az életemben. Megéri elfogadni és élni vele. Erről meg ezzel kapcsolatban nagyon sok minden van amit kifejthetek, csakhogy túlságosan fáradt vagyok ehhez, de lehet még fogok irni erről.
Most azzal fejezném be, amit egyszer a kedvenc orvosomnak is mondtam, én ezzel érvelek a keresztyénség mellett (ő azt állitotta, hogy ezt Einstein mondta, ha ő igy mondja biztos úgy van, nem tudom ki mondta vagy ki nem, de azt tudom, hogy én igen). Ha keresztyén vagy és keresztyén életet élsz, Istennek átadod az életedet semmi vesziteni valód nincs vele, még akkor sem ha a végén kiderül, hogy nincs is Isten (habár ez nem fog), mert éltél egy beteljesedett, céltudatos, értelmes életet, és nagyon sok hiábavalóságot elkerültél. De ha úgy élsz, hogy nincs Isten és a végén kiderül, hogy mégis van, akkor van vesziteni valód, mivel nem mindegy az, hogy egy örökkévalóságot hol töltesz. Örökké szenvedni fogsz, és tűzben égni, de nem meghalni, vagy örök boldogságban, örömben lesz részed. A választási lehetőség felvan kinálva, a döntés az rajtad áll. "Lásd eléd adtam ma az életet és a jót, de a halált és a rosszat is. Ezért parancsolom ma neked, hogy szeresd Istenedet, az Urat, járj az Ő utján, tartsd meg parancsolatait, rendelkezéseit és döntéseit, és akkor élni, és szaporodni fogsz, mert megáld téged Istened az Úr. De ha elfordul a szived, és nem engedelmeskedsz, hanem eltántorodsz, más istenek előtt borulsz le, és azokat tiszteled, kijelntem nektek már most, hogy menthetetlenül elvesztek. ... előtökbe adtam az életet és a halált, az áldást és az átkot. Válaszd hát az életet, hogy élhess te és utódaid is! Szeresd az Urat, a te Istenedet, hallgass szavára, és ragaszkodj hozzá."(5móz30,15-16a,17-18a,19b-20a)
Kedves barátom te melyiket választod?
(Mindig elfelejtem megköszönni a személyes vagy emailen keresztüli hozzá szólásaitokat, megjegyzéseiteket. Arra gondoltam, ha még valaki akar közületek irni, vagy kérdéseitek vannak, vagy talán nem látod Istent az életedben, nem látod értelmét az életednek és szűkséged van segitségre, vagy arra, hogy beszélj valakivel "problémáidról", vagy éppen imatámogatásra van szűkséged akkor bátoritalak arra, hogy nyugodtan irj a köv. email cimemre: barthacsillakatalin@yahoo.com)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése